Jaglano- jajeczna pasta na kanapki

 O tym, że jestem wielką fanką kaszy jaglanej wie już chyba każdy. Oprócz wielu cennych właściwości, kasza jaglana zaskoczyła mnie tym, że nadaje się praktycznie do wszystkiego, a jedyne, co może być ograniczeniem to Ty sam.
Z kaszy robiłam wiele rzeczy, zaczynając od tradycyjnego podania jej z dodatkami np. z warzywami, po ciasta i desery (przed Wigilią zapraszam na super słodki przepis z kaszy). W miniony weekend naszła mnie ochota na niebanalne śniadanie. I właśnie w ten sposób narodził się pomysł na pastę jajeczną z KASZĄ.

Istotną sprawą, którą warto wiedzieć zanim zacznie się gotować kaszę, jest sposób jej przygotowania. Wielu moich znajomych zniechęciło się do jedzenia kaszy z powodu jej smaku. Także UWAGA:

Zanim zaczniesz gotowanie kaszy, przesyp ją do sitka wypłucz w zimnej wodzie, zalej wrzątkiem i znowu wypłucz w zimnej wodzie. W ten sposób pozbędziesz się gorzkiego smaku.

A teraz przechodzimy do przepisu.

Potrzebne:


  • pół kubka kaszy (jeszcze nie ugotowanej)
  • 3-4 jajka
  • 1 łyżka majonezu
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego (może być też grecki)
  • sól, pieprz
  • szczypiorek

Wykonanie:

  1. Opłukaną kaszę gotujemy.
  2. Jajka gotujemy na twardo, następnie obieramy i kroimy w kostkę.
  3. Ugotowaną kaszę przesypujemy do miski, dodajemy jogurt i majonez. Całość blendujemy.
  4. Do kaszy dodajemy jajka oraz przyprawy. Następnie wszystko razem jeszcze raz blendujemy na gładką masę.
  5. Dodajemy szczypiorek i gotowe!
Ja swoją pastę podałam z grillowaną ciabatą, którą skropiłam oliwą. Smakowało przepysznie ;)

Komentarze

Popularne posty