Mocno waniliowy krem

 Kochani,
27 dni mojej nieobecności tutaj, było spowodowane natłokiem obowiązków. Postaram się nadrobić ten czas najlepiej jak się da. A w ramach przeprosin specjalny przepis: MOCNO WANILIOWY KREM.
Sposób przygotowania jest banalnie prosty, jednak sam proces gotowania zajmuje około godziny.

Zbliżają się walentynki, jeżeli chciałbyś w słodki sposób zaskoczyć swoją drugą połówkę, ten deser z pewnością się nadaje.

Dla 2 osób potrzebujesz:

  • 2 żółtka,
  • 1 laska wanilii,
  • 25g cukru (około 5 płaskich łyżeczek),
  • 100ml śmietanki 30%
  • 100ml mleka
Uwagi: Jeżeli nie masz laski wanilii, opcjonalnie możesz ją zastąpić aromatem. Cukier może być brązowy, a mleko sojowe również spełni swoją funkcję.

Wykonanie:

  1. Laskę wanilii należy przekroić wzdłuż, tak aby były widoczne pestki. Wrzucamy do małego garnka i zalewamy mlekiem oraz śmietanką. Całość gotujemy, doprowadzając do wrzenia.
    Taki wywar odstawiamy do ostygnięcia.
  2. Żółtka jaj ubijamy z cukrem.
  3. Kiedy mleko ostygnie wyciągamy wanilię i mieszamy z żółtkami.
Całość powinna mieć płynną konsystencję. Ja dla smaku dodałam drobno posiekaną gorzką czekoladę, którą dosypałam do garnka.
     4. Naszą płynną masę przelewamy do kokilek. 
     5. Kokilki wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 90stopni na 45minut.

Gotową masę odstawiamy do ostygnięcia. Kiedy masa ostygnie otrzymujemy bardzo delikatny krem waniliowy. Ja swój posypałam przed podaniem gorzką czekoladą, jednak równie dobrze będą pasowały podgrzane maliny.

Smacznego!




Komentarze

Popularne posty