Pączkowy czwartek

 Zarzekałam się, że wypieki nie są moją mocną stroną, (nie)stety ale ostatnie dni okazały się świetną okazją do próby swoich sił w słodkościach.
Kiedy w tłusty czwartek otrzymałam wiadomość od chłopaka, który na pytanie ile zjadł już pączków, odpisał 0, moja kuchnia zamieniła się natychmiastowo w małą piekarnię.

Oto przepis na pączki proste, smaczne i nie wymagające dużych nakładów pieniężnych.

Potrzebujesz:


  • 2 serki waniliowe homogenizowane,
  • 2 jajka,
  • 1 szklanka mąki,
  • szczypta soli,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • olej,

Wykonanie:

  1. Olej musisz dobrze rozgrzać w garnku z grubym dnem. W tym czasie wymieszaj dokładnie jajka z serkiem homogenizowanym.
  2. Do zmieszanych jajek z serkiem dodaj szklankę przesianej przez sitko mąki, szczyptę soli oraz proszek do pieczenia.
  3. Do gorącego oleju dodawaj ciasto za pomocą małej łyżeczki. Ja jednocześnie robiłam około 4-5 sztuk pączków, tak aby w garnku nie było ścisku, a uformowane kuleczki mogły się swobodnie przewracać.
  4. Pączki w oleju trzymaj do momentu, aż z każdej strony staną się złociste.
Ja swoje odsączone z oleju pączki obtaczałam w cukrze, ale równie dobre będą obtoczone w cynamonie. Łączny czas, który spędziłam w kuchni to około 30-40 minut. 
Smacznego! 



PS. Nie przejmuj się jeżeli kształt Twoich pączków nie będzie za bardzo przypominał prawdziwego pączka ;)

Komentarze

Popularne posty