Meksykańska jaglanka

Moje długie przerwy w pisaniu nie są spowodowane głodówką, czy kłótnią z kuchnią. Gotuję. Ostatnio w życiu prywatnym miałam wiele spraw do ogarnięcia i pozwoliłam sobie skupić się właśnie na nich.

Poznaliście już moje uwielbienie dla kaszy jaglanej. Dlatego kolejny post jest właśnie z cyklu "kasza jaglana". Zachęcam do wypróbowania tego przepisu. Czas wykonania meksykańskiej kaszy jaglanej to około 30 minut.

Potrzebujemy (na porcję dla 4 osób):
  • 1 duża cebula,
  • puszka kukurydzy,
  • puszka czerwonej fasoli,
  • puszka pomidorów w sosie (może być też sos pomidorowy),
  • sos sojowy (zastąpiłam nim sól)
  • przyprawy: pieprz, oregano, chilli, kurkuma
  • oliwa z oliwek
  • kubek kaszy jaglanej (sypkiej)
Przygotowanie:

  1. Kaszę jaglaną opłukujemy i gotujemy "al'dente". Moja kasza wymagała 20minut gotowania, ja zostawiłam ją tylko na 15minut- zaraz wszystko wyjaśnię ;)
  2. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy cebulę. Podsmażamy do 'zeszklenia'.
  3. Do zeszklonej cebuli dodajemy sos pomidorowy, a po podgrzaniu wsypujemy kaszę jaglaną.
  4. Teraz dodajemy przyprawy i sos sojowy według uznania. W naszym sosie gotujemy kaszę. Dzięki temu kasza idealnie przesiąknie smakiem pomidorów i przypraw. Sos sojowy w tym przypadku zastępuje sól, jednak jeżeli czujesz, że bez soli się nie obejdzie śmiało możesz ją dodać!
  5. Kiedy kasza będzie już miękka dodajemy odsączoną kukurydzę oraz fasolę.
  6. Wszystko mieszamy, zostawiamy na małym ogniu na około 5minut.
Danie gotowe!



Komentarze

Popularne posty